FANDOM

Kot rosyjski niebieski.jpg
Kot rosyjski niebieski - elegancki mruczek. Rasa ta rozwijała się w zimnym klimacje, co spowodowało, że koty te mają bardzo gęstą sierść. Ze względu na wyjątkową urodę, a zwłaszcza lśniące, stebrzyste, prawie niebieskie futro, które jest znakiem rozpoznawczym kota rosyjskiego, dawniej był on często hodowany na dworach książęcych. Dziś w niektórych krajach występują także biała i czarna jego odmiana, jednak idealny przedstawiciel rasy ma błyszczącą sierść w odcieniach szarości. Jest kotem średniej wielkości, ma smukłą i muskularną, ale drobnokościstą budowę.

Wierny towarzysz.Edytuj

Kot rosyjski jest czuły i bardzo oddany osobom, z którymi mieszka. Lubi dzieci, a także zabawy z innymi zwierzętami. Jest ciekawski, a jednocześnie spokojny, potulny i cichy. Dobrze znosi samotność.

PielęgnacjaEdytuj

Krótką sierść tego pięknisia wystarczy od czasu do czasu do czasu czesać gumową szczotką albo przetrzeć wilgotną szmatką z irchy. Zaleca się też często głaskać kociaka, aby jego futro lśniło.

WyglądEdytuj

Sierść - W dotyku sierść tego kociaka przypomina plusz. Mieni się ona i błyszczy jak srebro dzięki temu, że same koniuszki włosów kota są przezroczyste. 

Oczy - piękne, intensywne zielone oczy, są szeroko rozstawione

Czy wiesz, że...Edytuj

  • Kot rosyjski niebieski pochodzi z Rosji, z okolic Archangielska nad Morzem Białym.
  • Niektóre koty tej rasy to wielcy celebryci - wychowani na dworach królewskich.
  • Skóra tego kociaka ma kolor niebieski.

Kocie tajemnice - nie zawsze na cztery łapyEdytuj

Najczęściej kotom udaje się po inponującym skoku spaść na cztery łapy. Ale może im się też zdarzyć niefortunny upadek. Dlatego właściel kota powinien zawsze zabezpieczyć balkon i okna. O dziwo, do fatalnego upadku może prędzej dojść, gdy kot spada z niższej wysokości. Prawdopodobnie dzieje się tak dla tego, że przy krótkim locie kot nie zawsze zdąży odpowiednio ułożyć łapy i ciało, które do bezpiecznego lądowania rozpościera jak spadochron. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki