FANDOM

34 pers srebrny shell.jpg
Pers - spokojny domator. Pers ma bardzo spokojną i łagodną naturę. Rzadko miewa ochotę na zabawę. Od skoków między meblami woli wygodne kanapy i kolana właściciela. Lubi skupiać na sobie uwagę, jest bardzo oddany swemu panu, bywa uczuciowy. Słynie z umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego z człowkekiem. Wyczekująco wpatruje się w oczy właściciela, a na przywitanie lubi musnąć go noskiem. Persy mruczą cicho i melodyjnie.

PielęgnacjaEdytuj

Te puszyste kociaki trzeba czesać codzienie, gdyż linieją przez cały rok. Dzięki regularnemu szczotkowaniu nie dojdzie do splątania sierści. Każdego dnia należy też przemywać łzawiące oczy kociaka.

WyglądEdytuj

Budowa - ciało persów jest krępe i mocne, nisko osadzone na krótkich, mocnych łapach. Na dość dużej głowie z wielkimi oczami są małe uszy.

Nos - mina persa sprawia wrażenie, jakby był na kogoś obrażony albo bardzo z czegoś dumny. To z powodu budowy płaskiego pyszczka i wysoko osadzonego nosa.

Łapy - duże, okrągłe stopy porośnięte są kępkami włosów.

Sierść - presy wyróżnia puszysta, lśniąca, wyjątkowo delikatna sierść. Włosy sięgają nawet 20 cm długości. Ich ubarwienie ma aż 50 odmian!

Ogon - jest puszysty i krótki.

Czy wiesz, że...Edytuj

  • Koty pochodzą z Iranu, dawniej Persji w Azji.
  • Persy to bardzo popularne koty rasowe, często prezentowane na wielu kocich wystawach.
  • Kolor oczu persa może być niebieski, pomarańczowy lub mieszany: jedno oko niebieskie, drugie pomarańczowe.

Kocie tajemnice - wybredni smakoszeEdytuj

Mówi się, że koty grymaszą przy jedzeniu. Długo i starannie obwąchują pokarm po to, by wybrać te, który będzie dla nich zdrowy. Pożywienie badają językiem wyposażonym do tego specjalne, do tego służące kubki smakowe. Mają ich bardzo dużo. Koty lubią smaki słone, gorzkie i kwaśne, nie przepadają za słodyczami, a czekolada jest dla nich szkodliwa!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki